Werkwijze

In ons trainingscentrum hanteren wij een vaste methodiek, ongeacht leeftijd, trainingsniveau of trainingsdoelstelling.

Intake + eerste les

Bij het intakegesprek sta jij als persoon centraal en gaan we in op verschillende zaken.

Samen bespreken wij je sportervaring en medisch verleden en kijken we naar jouw doelstellingen en planning. Vervolgens starten we met een eerste les waarin we je conditieniveau en je fysieke capaciteiten inschatten.

Aan de hand van deze informatie stellen we een eerste trainingsprogramma op waarmee je de eerste weken aan de slag gaat.

Functioneel Sportonderzoek

Na een drietal weken trainen wordt het Functioneel Sportonderzoek gepland. Tijdens het één uur durende onderzoek brengen wij al je fysieke capaciteiten nauwkeurig in kaart, van lichaamssamenstelling tot cardiovasculaire conditie en van spierkracht tot optimale vetverbrandingshartfrequentie.

De wetenschappelijke resultaten uit het onderzoek vormen de rode draad voor het trainingstraject en zullen zodanig worden ingezet dat deze bijdragen aan het behalen van jouw trainingsdoelen. Je ontvangt een duidelijk rapport dat uitvoerig met je wordt besproken.

Het Functioneel Sportonderzoek kan zowel wandelend, fietsend als hardlopend afgenomen worden en wordt ieder jaar herhaald om de progressie in kaart te brengen.

Training

Aan de hand van de resultaten uit het Functioneel Sportonderzoek wordt een individueel trainingsprogramma voor acht weken opgesteld dat volledig bijdraagt aan jouw trainingsdoelen. Maatwerk in training! Trainingen zijn altijd op afspraak en worden begeleid door professionals. Trainingsprogramma’s worden uitgelegd, keuzes worden verantwoord.

Intensieve begeleiding van training, correctie foutieve uitvoering oefeningen, stimulatie vooruitstrevende denkwijze en het persoonlijk sociale contact zijn, naast de huiselijke sfeer en het Functioneel Sportonderzoek, onze onderscheidende vermogens.

Na iedere acht weken worden gewicht, spiermassa en vetpercentage gemeten, wordt het trainingsprogramma geëvalueerd en ontstaat de basis voor het vervolgprogramma.

Geen eentonig trainingsplan, hoge variatie van cardio- en krachttraining. Je lichaam wordt voortdurend geprikkeld om zich te ontwikkelen.